Moschino to marka o wieloletniej tradycji, wywodząca się z Włoch. Powstała w 1983 roku właśnie w gorącej Italii i od tamtej pory ustawicznie zachwyca – a niekiedy również szokuje. Co warto wiedzieć o tej marce?
Moschino to marka o wieloletniej tradycji, wywodząca się z Włoch. Powstała w 1983 roku właśnie w gorącej Italii i od tamtej pory ustawicznie zachwyca – a niekiedy również szokuje. Co warto wiedzieć o tej marce?
Twórca i wizjoner
Odzież Moschino w początkowej fazie swojego istnienia była efektem działań Franco Moschino – projektanta, który wolał określać siebie mianem architekta. To niezwykle barwna osobowość, która w poprzednich latach swojej działalności była powiązana z wielkimi domami mody, jednak Franco wolał stworzyć własną markę i to właśnie w niej tworzyć swoje ubrania.
Już w początkach swojego istnienia, marka Moschino zyskała aprobatę wielu osób za nietuzinkowe rozwiązania i podnoszenie wielu kwestii społecznych. Niestety, po zaledwie 11 latach jej istnienia, Franco Moschino zmarł. Na szczęście – działalność marki została przejęta przez jego asystentkę, która kontynuowała misję swojego mentora.
Marka Moschino posiada trzy linie odzieżowe, wśród których znajdują się:
- Moschino, czyli główna linia damska i męska,
- Love Moschino – znana wcześniej pod nazwą Moschino Jeans,
- Moschino Cheap and Chic – będącą drugą linią damską, założoną w 1988 roku.
Nie tylko odzież
Moschino uwielbiało szokować od samego początku swojego istnienia. Czasami marka robiła to poprzez kontrowersyjne ubrania, a niekiedy – zajmując się tworzeniem nietypowych środków pielęgnacyjnych i innych preparatów. Przykładowo, w 2015 roku Moschino wypuściło perfumy we flakonie o kształcie środka do mycia szyb, a rok wcześniej – w formie pluszowego misia. To ostatnie było nawiązaniem do twórcy marki, który uwielbiał posiłkować się zabawkami w swoich projektach. Na flakonie umieszczono przewrotny napis „To nie jest zabawka Moschino”.
Wśród nieco bardziej niestandardowych produktów marki wskazać można również zestaw prezentowy z Barbie i Kenem, w którym kobieta nosi pokrytą graffiti sukienkę, a mężczyzna – wielokolorowy frak.
Szokująca odzież
Ubrania Moschino, jakkolwiek w większości są piękne i stylowe (choć czasem również nieco nietypowe) – niekiedy zapewniają również bardziej ekstrawaganckie wrażenia wizualne. Jednym z przykładów takich kreacji jest choćby sukienka w kształcie żyrandola, zaprezentowana przez Jeremy’ego Scotta. Sukienka ta zdołała przyćmić pokazy takich gigantów jak Prada.
Jednak nie każdy kontrowersyjny pomysł Moschino spotkał się z pozytywnym odzewem. Taka sytuacja miała miejsce na przykład w 2014 roku, kiedy w efekcie negatywnego odbioru kolekcji – marka musiała wycofać sporą część towaru z półek. Mowa o odzieży, która nawiązywała do popularnej w tamtym czasie kampanii antynarkotykowej, a na niektórych fragmentach odzieży pojawiły się takie hasła jak „Just say Moschi NO”, co jest grą słów powiązaną z zawołaniem wyżej wspomnianej akcji: „Say no to drugs” i nazwy marki.
Jak widać, Moschino, oprócz świetnej odzieży, może zaoferować również sporo nietypowych pomysłów. Jednak to jest właśnie to, za co większość świata kocha włoską markę – a jej dyrektorzy kreatywni mają tego świadomość i dlatego nie ustają w tworzeniu coraz ciekawszych projektów. Także wśród gwiazd, marka cieszy się renomą, a jej kreacje noszą takie sławy jak Kylie Minogue czy Madonna.
Produkty marki Moschino dostępne są pod adresem https://egoistin.pl/54_moschino